Unleash the Thrill 
        Chase the Horizon 

U bent hier:   Home > Garantie
EnglishNederlands 
  • Home
  • Fietsen
  • Electrische scooters
  • Brommers
  • Scooters 50cc
  • Scooters 125cc
  • Quads
  • Motoren
  • Crossers
  • Over ons
  • Onderdelen motoren/Scooters
  • Onderdelen scooter/Brommers
  • Onze Dealers
  • Onderdelen crossers
  • Garantie
  • Onderdelen quads
  • Contact

 garantie bepalingen

Onze producten worden tegen scherpe prijzen aangeboden doordat deze rechtstreeks van de fabrikant aan u worden geleverd. Ondanks de lage prijs worden deze voertuigen geleverd met fabrieksgarantie.

Wat is de garantietermijn vanuit de hoofdleverancier?

  • Onze elektrische voertuigen worden geleverd met een fabrieksgarantie van 12 maanden op de elektromotor.
  • Onze brandstofvoertuigen worden geleverd met een fabrieksgarantie van 6 maanden op het motorblok.
  • Op slijtagedelen zit geen garantie. Zie verderop wat er bedoeld wordt met slijtagedelen..

Wat houdt fabrieksgarantie in? Fabrieksgarantie betekent dat de fabrikant beoordeelt en meebeslist of een defect wel of niet onder de garantie valt. Daarom dient het voertuig bij ons te worden afgegeven of naar ons opgestuurd te worden. Na ontvangst wordt uw voertuig gecontroleerd en deze informatie met de fabriek gedeeld om een beslissing te nemen.

Wat als de fabrieksgarantie is verlopen? Na deze periode kunt u nog altijd bij ons terecht voor service, onderhoud en eventuele reparaties. Dankzij ons eigen onderdelenhuis kunnen wij u snel van dienst zijn. Bij Bartonmotors hebben wij vrijwel alle technische onderdelen zodat uw voertuig altijd blijft rijden.

Fabrieksgarantie en serviceafhandeling Om de fabrieksgarantie te behouden is het belangrijk dat u de onderhoudsbeurten op tijd laat uitvoeren. Wanneer u de onderhoudsbeurten niet laat uitvoeren door een erkende Bartonmotors dealer, vervalt iedere vorm van garantie. Binnen 3 maanden na aankoop dient u de eerste onderhoudsbeurt uit te laten voeren. Daarna ieder halfjaar of eenmaal per jaar, afhankelijk wat voor u van toepassing is. Na de eersbeurt is eenmaal per jaar onderhoud verplicht om de garantie te behouden. De servicebeurten worden uitgevoerd door ons serviceteam van Bartonmotors.nl.

Hoe kunt u zich aanmelden voor een servicebeurt? Meld uw voertuig per e-mail / telefoon of whatsapp aan bij een van de Bartonmotors.nl dealers en er wordt vervolgens een afspraak voor een onderhoudsbeurt gepland. De kosten van een onderhoudsbeurt verschillen per type voertuig en leeftijd van het voertuig. Neem contact op met een van de dealers om een prijs indicatie te ontvangen.

Wat valt niet binnen de garantie op een voertuig?

  • Waterschade aan accu, display, connectoren van bedrading
  • Waterschade of stootschade aan de oplader
  • Controllers
  • Verkeerd opladen van de accu
  • Schade aan onderdelen die slijtagegevoelig zijn (zoals banden, ketting, tandwielen, remblokken, kabels, v-snaren)
  • Val- en stootschade
  • Radiateur inslag / steenslag schade
  • Waterschade bij elektrische onderdelen valt niet onder de garantie, omdat deze onderdelen spatwaterdicht zijn. Waterschade voorkomen? Gebruik dan beschermhoesjes voor de accu en display en zet uw voertuig overdekt weg.
  • Binnenbanden, buitenbanden (en ook anti-lekbanden) vallen nooit onder de garantie. Iets anders wat na verloop van tijd kan voorkomen, zijn scheurtjes in de banden. Scheurtjes zijn normaal bij oudere banden en vormen geen gevaar.
  • Verkeerd en/of extreem gebruik. Bijvoorbeeld mis-schakelen, schakelen zonder koppeling, op achterwiel rijden, crossen, burn-outs, donuts draaien, maximale gewichten overschrijden, etc.

Geen garantie op cross voertuigen Op crossmotoren en quads wordt geen garantie verleend. Dit komt doordat het gebruik van deze voertuigen niet valt onder "normaal gebruik". Crossmotoren en quads worden ingezet voor sportieve en intensieve doeleinden, wat zorgt voor een hogere slijtage en een verhoogd risico op schade. Hierdoor is het niet mogelijk om fabrieksgarantie te bieden op deze voertuigen.

Wat moet u doen als u denkt dat het om een garantiegeval gaat? Als u vermoedt dat er sprake is van een garantiegeval, meld dit dan bij ons met de volgende informatie, zodat wij u zo snel mogelijk kunnen helpen:

  • Een duidelijke omschrijving van het defect
  • Een foto van het defecte onderdeel (indien van toepassing)
  • Bewijs van uitgevoerde servicebeurten (indien van toepassing)

Op deze manier kunnen wij beoordelen of er sprake is van een garantiegeval. Als wij aan de hand van de foto's, omschrijving en servicegeschiedenis niet kunnen bepalen of het onder de garantie valt, dan laten wij dit aan de monteur over. Hij ziet het voertuig daadwerkelijk en kan een garantiebepaling doen als wij dit op basis van de foto's en omschrijving niet kunnen inschatten.

Eventuele extra kosten garantie Als de fabriek en hoofdleverancier aangeeft dat het niet om een garantiegeval gaat, maar u wilt toch dat uw voertuig wordt gerepareerd, dan kan dat. Houd er dan wel rekening mee dat de kosten voor de reparatie voor uw eigen rekening zijn.



De Driest 12
3861RT Nijkerk
The Netherlands
Phone:  +31 (0)6-2430 6897
E-mail: sales@bartonmotors.nl